na Konci svetaUž tradične sa chodí  koncom školského na triedny výlet. Nebolo tomu inak ani tento školský rok. Veľká väčšina tried využila príležitosť, keď sa mohli žiaci vrátiť do školy  po nútenej prestávke zapríčinenej pandémiou C-19.  Vydali sa na výlety  do prírody, za aktívnym relaxom a načerpaním pozitívnej energie.

Keď som vo svojej 6.B triede oznámil akciu "bicykel" , uvidel som nadšenie v očiach detí. Riešili a vyriešili sme i problémy spojené s bicyklami cezpoľných a v pondelok 29.6. 2020 sme vyrazili na cyklotrasu - Dunajskú hrádzu. Nabrali sme kurz  smer Hamuliakovo. Borili sme sa so slušným protivetrom, ale deti sa naučili používať a využívať prehadzovačky na svojich tátošoch. Prvá zastávka - prístav Hamuliakovo. Desiata, občerstvenie a krátka sprievodcovská vložka o Hamuliakove, naproti ležiacom Čunove i samotnej rieke Dunaj. Vyrážame po starej hrádzi ďalej smerom cez Kalinkovo, popod diaľnicu R7  a už tu je ďalšia zastávka v Dunajskej Lužnej. Ozýva sa prvotná únava. Viem, ako na ňu, odpočívadlo je pri bikrosovej dráhe. A ani nikoho nemusím vyzývať, či by sa  v rámci odpočinku  nemohol po nej previezť. Jasné, že áno!  Samozrejme, s mojím upozornením, že  nikto nesmie ísť do skokov, aby nespadol. A veru i dievčence sa preháňali po trati. Na kvalitne pripravenej dráhe ich to náramne  bavilo. Napiť sa a ideme ďalej. Dosahujeme odpočívadlo pri Rovinke a zároveň opúšťame cyklotrasu starej hrádze. Odpočinok je opäť aktívny, objavujeme jazierko, jaskynku, kopčeky, ... . Šliapeme do pedálov a opäť prekonávame „R-sedmičku“, tentokrát však ponad. Nie každému sa podarilo zdolať kopec v sedle bicykla, a kto nevládal, bicykel vytlačil. Zblízka sme obdivovali Slovnaft s horiacimi komínmi i práce na diaľnici. A potom to prišlo. Prudký zjazd, krátka jazda lesom a už sme na Konci sveta! Došli sme k bufetu Na konci sveta. Fotka a pokračujeme jazdou cez les a už stúpame na novú hrádzu a medzinárodný cyklochodník E6. A to už to najťažšie máme za sebou. Pomáha nám  slušný vietor do chrbta a frčíme k Šamorínu. Posledná „občerstvovačka“  v samoobsluhe Hamuliakovo a sláva, sme na školskom dvore!

Bez zranení, unavení, ale šťastní. Poďakovanie p. učiteľke  Veronike Pörsökovej za pedagogický dozor. A už sa kujú pikle, kam pôjdeme najbližšie. Nápadov je plno, takže niekedy zase a možno bude i iné prekvapenie.