Názov projektu:
Žijeme v dobe enormného pokroku v oblasti rozvoja digitálnych technológií. Je preto logické, že skôr či neskôr preniknú do každodenného vzdelávacieho procesu. Nezisková organizácia EDULAB v spolupráci so spoločnosťou SAMSUNG spustila v tomto školskom roku pilotný projekt pod názvom ŠKOLA NA DOTYK, ktorý by mal posunúť metódy a formy práce s deťmi na kvalitatívne vyššiu úroveň. O čo vlastne ide? Desať škôl zo všetkých regiónov Slovenska testuje v praxi vyučovanie s tabletmi a dotykovými displejmi v nadštandardne vybavených triedach s moderným flexibilným nábytkom.
„NESEPARUJ SA – SEPARUJ!“ - heslo, ktorým som začínala v týchto dňoch hodiny etickej výchovy. Zo začiatku nám význam týchto čarovných slov nebol úplne jasný, ale veľmi rýchlo sme pochopili, keď sme sa postavili pred novovzniknutú nástenku, ktorá sa objavila na chodbe školy .
Téma zaujala všetkých žiakov každého ročníka. Hodiny ETV sa premenili na diskusný krúžok. A veru, sama som bola prekvapená poznatkami, ktorými deti disponovali v tejto oblasti. Vedomosti o ochrane životného prostredia a potrebe separácie odpadu prezentovali vo svojich projektoch.
V jedno marcové ráno žiaci vchádzali do budovy školy a nestačili sa čudovať! Na parkovisku bol zaparkovaný originálny londýnsky taxík s britskou poznávacou značkou a britskou vlajkou na streche. Prišiel nás totiž navštíviť pán Pete Miller, Angličan žijúci na Slovensku. Jeden chlapec pri pohľade na taxík poznamenal: ,,Doteraz sme my chodili do Anglicka, teraz Anglicko prišlo k nám!". Pán Miller prijal naše pozvanie a ako sľúbil, "odučil" šesť vyučovacích hodín anglického jazyka. Boli to však výnimočné hodiny, presne také, akým je aj pán Miller.
Dňa 7.2.2014 našich druhákov navštívili klauni s červenými nosmi z občianskeho združenia Červený nos Clowndoctors. Prišiel Ferko Mrkvička, Dorotka a ich kamarát figurína Hugo. Spoločne so zdravotnou sestrou a záchranárom veku primeranou formou učili deti, ako poskytnúť nevyhnutnú prvú pomoc.
Opäť tu bol december a čas na Pytagoriádu. Je to matematická súťaž, v ktorej okrem správnosti vypočítaných príkladov rozhoduje aj čas za ktorý žiaci vypočítajú dané príklady. Výsledné hodnotenie bodov sa teda skladá z dvoch položiek, z bodov za správnosť a z bodov za čas. Súťaž je organizovaná v šiestich kategóriách podľa jednotlivých ročníkov (P3,P4,P5,P6,P7,P8). Z množstva žiakov, ktorí sa prihlásili na tohtoročnú Pytagoriádu sa stali úspešnými riešiteľmi: